Έξυπνοι τρόποι για να φάει το παιδί σας υγιεινά

05/09/2023
Μήπως το παιδί σας είναι δύσκολο στο φαγητό και τρελαίνεται μόνο για "fast food"; Μήπως τρώει μόνο δυο τρία φαγητά και δεν παίρνει όλες τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξή του; Σύμφωνα με έρευνες, παιδιά που δεν θρέφονται σωστά, μεγαλώνοντας μπορεί να εμφανίσουν εκτός από παχυσαρκία, καρδιοπάθειες και διαβήτη.


Πώς μπορείτε λοιπόν να κάνετε το παιδί σας να φάει φρούτα, λαχανικά, ψάρι και κρέας;

  • Αν θέλετε να πάρει όλες τις βιταμίνες από τα φρούτα, μπορείτε να φτιάχνετε μιλκ-σέικ με γάλα και χυμό από διάφορα φρούτα όπως φράουλα, μπανάνα, αχλάδι, πεπόνι, να προσθέσετε κανέλλα για περισσότερη γεύση και να το σερβίρετε σε ένα πολύχρωμο ποτήρι με καλαμάκι, ώστε να το κάνετε πιο ελκυστικό.
  • Βάλτε πολτοποιημένα φρούτα σε σπιτικά γλυκά. Κανένα παιδί δεν μπορεί να αντισταθεί σε ένα κέικ μπανάνας ή σε μια μυρωδάτη μηλόπιτα. Χρησιμοποιήστε μαύρη ζάχαρη και λάδι για πιο υγιεινή διατροφή.
  • Αν δεν τρώει λαχανικά, ψιλοκόψτε τα και βάλτε τα μέσα στην κατσαρόλα ώστε να αναμειχθούν μαζί με το κρέας ή το κοτόπουλο και έτσι τα παιδιά να πάρουν όλες τις απαραίτητες βιταμίνες.
  • Φτιάξτε μια λαχταριστή σπιτική πίτσα με λαχανικά όπως το μπρόκολο και παρμεζάνα (το τυρί είναι πλούσιο σε ασβέστιο) αν το παιδάκι σας δυσκολεύεται να πιεί γάλα και να φάει λαχανικά.
  • Αν δεν τρώει τα όσπρια, αποφύγετε να τα σερβίρετε σαν σούπα. Εναλλακτικά, σουρώστε τα, ψιλοκόψτε λίγη ντομάτα, αγγούρι, τυρί, ανακατέψτε τα και σερβίρετέ τα σαν σαλάτα.
  • Αναμείξτε τα όσπρια μαζί με ρύζι. Έτσι δεν θα φαίνονται σαν το γνωστό κι όχι τόσο αγαπημένο πιάτο, ενώ παράλληλα ο συνδυασμός ρυζιού με φακές κάνει καλύτερη την απορρόφηση του σιδήρου.
  • Αν δεν τρώει κρέας, χρησιμοποιήστε κιμά για να φτιάξετε μικρά μπέργκερ με ψωμάκια και ντομάτα ή για το σίγουρα αγαπημένο φαγητό των παιδιών που είναι τα μακαρόνια με κιμά!
  • Φτιάξτε σπιτικά σουβλάκια ή μπιφτεκάκια που θα τα τυλίξετε μέσα σε πίτες, μαζί με γιαούρτι και λαχανικά. Είναι ένα πλήρες γεύμα που θα αρέσει ακόμα και σε ένα παιδί που δεν τρώει κρέας ή γιαούρτι.

Οι παραπάνω τρόποι είναι πιθανό να βοηθήσουν το παιδί σας να μάθει σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής και να πάρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να θωρακίσει την υγεία του. 

Κωνσταντίνος Ι. Νταλούκας - Παιδίατρος

Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων

Οι περισσότερες παρενέργειες των εμβολίων είναι ήπιες. Ωστόσο, αναζητήστε άμεση ιατρική φροντίδα για τυχόν σοβαρές ή ανησυχητικές αντιδράσεις μετά τον εμβολιασμό. Συζητήστε τυχόν συγκεκριμένους παράγοντες κινδύνου με τον παιδίατρό σας.
Ακόμη και αν τα άτομα με ιστορικό παχυσαρκίας στην εφηβεία καταφέρουν να αποκτήσουν φυσιολογικό ΒΜΙ αργότερα στη ζωή τους, μπορεί να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά συμβάντα, σε σύγκριση με τα άτομα που δεν ήταν ποτέ παχύσαρκα.
Οι ομφαλοκήλη είναι ένα συχνό φαινόμενο στα νεογέννητα και τα βρέφη, που συχνά προκαλεί ανησυχία στους γονείς. Ωστόσο, με τη σωστή κατανόηση της πάθησης, της διαχείρισής της και της απαραίτητης φροντίδας, οι γονείς μπορούν να είναι ήσυχοι για αυτή την κατάσταση
Το τελευταίο διάστημα αναφέρεται από γονείς ότι υπάρχει αύξηση των περιστατικών βήχα στα παιδιά καθώς και βήχας που διαρκεί περισσότερο από ότι συνήθως.
Είναι όμως αυτό αλήθεια και αν αληθεύει που ακριβώς οφείλεται;
Οι ηλεκτρονικές συσκευές και τα κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, και τα παιδιά δεν αποτελούν εξαίρεση. Ενώ μπορούν να προσφέρουν οφέλη, μπορούν επίσης να έχουν μειονεκτήματα, όπως αρνητικές επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγεία, διαταραχές στα πρότυπα ύπνου, ανησυχίες για την ασφάλεια και την προστασία και...
Πριν από δεκαετίες, τα μόνα μπιμπερό που μπορούσατε να αγοράσετε ήταν από γυαλί. Αλλά το γυαλί ήταν βαρύ και εύθραυστο. Έτσι, όταν εμφανίστηκαν τα πλαστικά μπιμπερό που ήταν ελαφρύτερα και ανθεκτικά, το γυάλινο μπιμπερό έγινε σχεδόν παρωχημένο.