Καθ' όλη τη διάρκεια της μελέτης, οι γονείς κατέγραφαν πόσο συχνά άλλαζε ξαφνικά η διάθεση ή τα συναισθήματα του παιδιού τους και οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αυτά τα στοιχεία για να μετρήσουν ποια παιδιά ήταν συναισθηματικά περισσότερο αντιδραστικά.
Μετά από 6 μήνες, τα παιδιά των γονέων που χρησιμοποιούσαν περισσότερο τις κινητές συσκευές για να ηρεμήσουν, ήταν συναισθηματικά περισσότερο αντιδραστικά. Τα αγόρια είχαν περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν αντιδραστικές τάσεις από τα κορίτσια.
Τα αποτελέσματα είναι αρκετά ισχυρά για να βοηθήσουν τους γονείς να σκεφτούν καλύτερα τις αποφάσεις τους. Συγκεκριμένα, οι γονείς δεν πρέπει να επιβραβεύουν τα ξεσπάσματα δίνοντας αμέσως κινητό τηλέφωνο ή tablet, καθώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προκαλέσει φαύλο κύκλο. Η συμπεριφορά αυτή μπορεί να αποτελέσει μήνυμα για τα παιδιά, ότι: "Έι, όταν έχω ένα ξέσπασμα, μου δίνουν ότι μου αρέσει (κινητό ή τάμπλετ) και όλα τελειώνουν καλά για μένα".
Φαίνεται όμως να υπάρχει και ένα πιθανό κόστος για τους ενήλικες. Οι γονείς που στρέφονται γρήγορα στις κινητές συσκευές για να αντιμετωπίσουν τέτοιες αγχωτικές καταστάσεις, μπορεί να στερούν από τον εαυτό τους την ευκαιρία να διδάξουν αποτελεσματικές τεχνικές ανατροφής, όπως να μάθουν στα παιδιά τους να αναπνέουν ή να εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους με λόγια αντί για καταστροφικές πράξεις.
Εμποδίζει τους γονείς να εξασκηθούν στο "Εντάξει, θα μείνω ήρεμος και θα προσπαθήσω να καταλάβω τι συμβαίνει στον εγκέφαλο αυτού του μικρού παιδιού".
Συμβουλεύω τους γονείς να βρουν εκ των προτέρων τρόπους να χειρίζονται τα ξεσπάσματα, όπως το να έχουν πρόχειρα αυτοκόλλητα για να τα δίνουν στα παιδιά, που αρχίζουν να φωνάζουν σε δημόσιους χώρους. Μπορούν επίσης να προσπαθήσουν να κάνουν το παιδί τους να γελάσει ή να του προσφέρουν μια γρήγορη αγκαλιά. Ως έσχατη λύση, ο γονιός μπορεί να δώσει στο παιδί ένα tablet, αλλά με προ-επιλεγμένα βίντεο σχετικά με την αντιμετώπιση του συναισθήματος, για να μάθει το παιδί τι πρέπει να κάνει.
Οι γονείς θα πρέπει επίσης να προσέχουν όταν χρησιμοποιούν τις δικές τους κινητές συσκευές κοντά στα παιδιά τους. Σε μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε, ερευνητές στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ολλανδία διαπίστωσαν ότι τα παιδιά ηλικίας 5 έως 12 ετών των οποίων οι γονείς χρησιμοποιούσαν συχνότερα τα τηλέφωνά τους γύρω τους είχαν λιγότερες πιθανότητες να είναι συναισθηματικά συντονισμένα με τις ανάγκες των άλλων.
Ο Robin Nabi, PhD, μελετητής επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στη Σάντα Μπάρμπαρα και συν-συγγραφέας της μελέτης για το τηλέφωνο, λέει ότι όταν πρόκειται για ψηφιακές συσκευές, οι γονικές επιλογές είναι κρίσιμες για να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν συναισθηματικές δεξιότητες.
"Δεν είναι το "Μην δίνεις στο παιδί σου tablet", γιατί αυτό δεν πρόκειται να συμβεί", λέει. "Τα ερωτήματα είναι: Πώς το κάνετε; Πότε το κάνετε; Πόσο συχνά το κάνετε; Θα ήταν πολύ πιο παραγωγικό για τους γονείς να έχουν τέτοιου είδους συμβουλές αντί να λένε απλώς "Μην το κάνεις"".